Mä en edes tienny, mistä mä tulisin kirjottamaan. Siks toi otsikko. Sehän on (tietääkseni) englantia ja tarkottaa ihansama.

Mä vihaan ihansamaa. Mä vihaan sitä että joku tyyppi tulee mulle yökylään, ja kun me mennään syömään iltapalaa, niin se on tällasta:

- Haluatko sä maitoa?

- Ihan sama.

- Entä vettä?

- Ihan sama.

- Haluatko sä sämpylää vai ruisleipää vai paahtoleipää?

- Ihan sama.

- Haluatko sä tomaattia?

- Ihan sama.

- Haluatko sä juustoa?

- Ihan sama.

- Haluatko sä banaania tai omenaa?

- Ihan sama.

- Haluatko keitettyä koiranpaskaa?

- Ihan sama.

Voi järki, eihän mikään ole ihan sama. Sitä joko haluaa tai ei halua. Asia on päivänselvä.

Okei, willy-nilly, huomenna loppuu ala-aste. Anna mun kaikki kestää. Yks mun kaveri aiko laittaa smokin ja jotain vaaleanpunaista. Kuulostaa hyvältä. Toivottavasti se ei petä mua, se ois varmaan komee suorissa housuissa ja puvuntakissa. Sitte kaikki tytöt juoksis kuolaten sen perässä. Huom, mua ei lasketa niihin tyttöihin.

Meillä on aina kerran kuukaudessa yhteislaulutilaisuus, siellä hoilotellaan kaikenlaista. Me oltiin siellä siis viimestä kertaa, niin meille sanottiin, että pitää olla fiksusti. Ja voi lehemänhäntä, miten siellä oli tylsää. Mä istuin Eemelin vieressä - ei sen nimi oo oikeesti Eemeli mutta mä sanon sitä Eemeliksi - sen, joka aiko laittaa sen smokin. Niin, sitten me leikittiin Niinan käsikorulla, mä kruunasin Eemelin kuninkaaksi mutta sitten koska tää tuppukylä ei ollukkaan kuningaskunta niin se koru tipahti lattialle. Sitten me leikittiin kivi-paperi-sakset ja naurettiin ja sitten mä tökin Eemeliä käsivarteen kun opettajat katto meitä vähän liiankin ankarasti. Ja meillähän oli kivaa.

Tänään mulla oli koulussa kamera, ja otin sitten kuvia siellä. Vähä oli läppää touhua. Ja katottiin ne kuvat vielä koulussa videotykillä ja naurettiin. Viimenen päivä... Vähän haikeet fiilikset. Huomenna todistustenjako ja siihen tyyliin. Jää ikävä. Meidän rakas luokka.

Ostin opelle hirmu isot sukat ja kirjotin sille runon, jossa kerroin; koska aina ennen oon tuonu kukkia, niin nytpä tuonkin sukkia. Muista pitää niitä jalassa ainakin silloin, kun käyt kesällä kalassa.

Hurraa, kesä ja taivas sininen!